20 Ocak 2011 Perşembe

18. Gün

Aman da aman günaydınlar olsun, sabah-ı şerifleriniz hayrolsun! :)) (Sanmayın ki "Muhteşem Yüzyıl" etkisi altındayım, kendisini daha bir bölüm dahi izlemedim.)

Bu günkü mutluluğumun nedeni dün akşam kendime ekmek yapmış olmam. Evet yanlış okumadınız ekmek yaptım. Daha önce yaptığım kahveli keklerin sahibi Özge'nin güzel blogunda gezinirken bir ekmek tarifi ile karşılaştım. Dedim ben bunu uyarlarım dukana. Akşam yemeğinden sonra giriştim mutfağa..
Orjinal tarifi şuradan okuyabilirsiniz, hatta okuyun da ben çünkü tekrardan yazmayacağım. (böyle de üşengecim işte) Yarım ölçü ile yaptım ilk denememi, 1 bardak kepekli yulaf unu kullandım, 4 kaşıktan birazcık fazla kadar oldu. 1 arpacık soğanı, göz kararı light kaşar, çeyrek bardak yağsız süt ve baharat ekledim. Tuzunu bol tutmaya çalıştım çünkü bu kepekli yulaf unu bana biraz tatlı geliyor onu dengelemek için baharat ve tuz konusunda cömert olmak gerekiyor. Tarifte 2 kaşık zeytinyağı diyordu, yarım ölçü olduğu için 1 kaşık koysam mı diye düşünürken kitaptaki şu cümleler aklıma geldi; "eğer ki tuvalete çıkma konusunda problemler yaşıyorsanız birazcık yağ kullanabilirsiniz." Bende 1 kaşıktan biraz daha az bir yağ kullandım. Hepsini yoğurdum pek güzel bir hamur oldu. 20 dak. dinlendirdikten sonra 4 parçaya böldüm ve tombul tombul ekmekler olmak üzere attım fırına. Çıktıklarında daha sıcakken bir tanesini parçaladım ve tadına baktım. Gayet makul bir tadı vardı, baharatı biraz daha fazla kullanılabilirdi, içindeki soğan çok hoş bir tat veriyordu ve kesinlikle yenebilir bir tattaydı. Ekmeğim olduğu için nasıl mutlu oldum nasıl.

Kitapta seyir evresi için günde 2 kaşık yulaf kepeği yeme izni veriyor. Ben yulaf kepeği yerine kepekli yulaf ve kepekli yulaf unu kullanıyorum. Bu tarifte de 4 kaşık un kullandım ve 4 parça ekmek elde ettim yani 1 ekmek başına ortalama 1 kaşık denk geliyor. Bu da gösteriyor ki istersek bunlardan 2 farklı öğünde yiyebiliriz veya günde 1 tane ekmek yerken başka bir öğünde başka bir yulaflı şey tüketebiliriz. Mesela benim otlu peynirli muffinlerde de 6 kaşık yulaf konuluyor ve ben onlardan 7 tane muffin yapıyorum. Yine 1 muffin başına ortalama 1 kaşık yulaf denk gelmiş oluyor. Bu yüzden ben bu gün yanımda 1 tane muffin 1 tane ekmek getirdim. Hem çeşit olsun hem de tok kalayım diye.

Bir de iki gece evvel çeşit olsun diye yoğurt dondurmamı nescafeli yapmıştım. Dün tadına baktım, çok güzel olmuştu. Böyle her gün farklı farklı dondurmalar yiyorum, diyetten önce bu kadar dondurma izni vermiyordum kendime çok mutluyum :)

İşte yazdığım en uzun yazının da sonuna gelmiş bulunmaktayız. Ekmek sahibi olmuş olmanın sevinci ile hafif günler diliyorum sizlere!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder