15 Ağustos 2011 Pazartesi

Börek Halim

Evlilik yaramadı bana... Çok tembel bir blogger oldum :(

Şekerlerim evlilik bana bir yaradı bir yaradı sormayın. Kendi kendime nazar değdireceğim diye konuşmaktan korkuyorum ama burada biz bizeyiz konuşacağım. Efenim ben bildiğiniz üşengeç bir insanım. Evlenmeden önce yalnız yaşıyordum ve pek çok şeye üşeniyordum. Ama şimdi nasıl yerinde duramaz oldum. Ne evi süpürmeye, ne ütü yapmaya hiç üşenmiyorum. Hele ki yemek yapmak en büyük keyfim oldu.

Eşimin ailesinin Selimpaşa'da yazlıkları var. İstanbul'a çok yakın olduğu için hafta sonları oraya kaçıyoruz. İki hafta önce gitmeden bir şeyler yapayım istedim, evde de mantar vardı ziyan olmasın dedim. Ama ne yapabilirim bulamadım. Sonra aklıma evlendiğimden beri kullanmadığım ve çok hevesle aldığım yeni fırınım geldi. O zaman dedim börek yapayım. Ama hayatımda daha önce hiç börek yapmamıştım. Tava böreği şeklinde yaptıklarım vardı ama fırında hiç pişirmemiştim. İnternetten biraz araştırdım, kendimce ölçümü içine koyacaklarımı belirledim ve ta taa çok güzel bir börek çıkardım ortaya. Üstüne yetmedi bir de çikolatalı kurabiye yaptım ve öyle gittik yazlığa. Herkes çok beğendi. Onlar beğendikçe ben havalara doğru yükseldim. Bu arada da öğrendim ki eşim kıymalı börek çok severmiş. Daha önce nasılsa kaçırmışım bu detayı. Baktı ki bu börek güzel oldu, tutturdu kıymalı börek diye.

Pazartesi akşamı da cumartesiden arta kalan 1,5 yufka ile mini bir börek denemesi daha yaptım. Acemi şansı olacak ki, şahane bir börek çıktı ortaya. Tabi bu benim için ne kadar iyi oldu bilemiyorum çünkü eşim başladı bu sefer "bana börek yap", "hafta sonuna börek yap" demeye. Haydi bakalım bu hafta sonu yine börek için kolları sıvadım. Bu sefer ki pazartesi yaptığım kadar şahane olmadı ama çoktan bitti bile. :)

Anlayacağınız bu aralar börek halindeyim :) Kilolarım mı? Yok merak etmeyin börekler bana yaramıyor, 67,600'de takıldım kaldım. ;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder